HORACIO PAGANI, automobilový mág zavítal do Bratislavy.
Horacio Pagani, Argentínčan, ktorý sa narodil v roku 1955, je
zakladateľom malej talianskej automobilky Pagani Automobili S.P.A. Na začiatku svojej kariéry pracoval ako dizajnér pre známu automobilku Lamborghini, avšak jeho sen postaviť vlastný superšport ho viedol práve k založeniu vlastnej značky. Stalo sa tak v roku
1992, od kedy začal pracovať aj na svojom prvom vozidle. To prišlo po dlhých 7 rokoch vývoja, v roku
1999, kedy sa na autosalóne v Ženeve ukázal legendárny superšport
Pagani Zonda.
Horacio
založil v roku 1992 vlastnú firmu. Naďalej
spolupracoval s Lamborghini a v roku 1999 predstavil na ženevskom
autosalóne auto pod vlastnou značkou – Pagani Zonda. Po dvanástich
rokoch prišiel nástupca, nový model Huayra, ktorý sa zmocnil nových
technológií a materiálov. Pagani Huayra predstavený v Ženeve v
marci 2011 je esenciou toho najlepšieho z automobilového priemyslu.
Na Slovensku sú pravdepodobne len dva superšporty Pagani, v
oboch prípadoch sa jedná o Zondy.Model, ktorý bol predstavený
už na autosalóne v Ženeve v roku 2011 vlastní podľa najnovších
informácii len
50 ľudí na svete, pričom v
poradovníku je ďalších 75.
Horacio prítomných hostí upútal svojim príbehom, podelil sa
o svoje poznatky a skúsenosti z čias, kedy
o kariére, resp. vlastnom biznise ešte iba sníval. Predstavil
svoje vízie a poodhalil najbližšie plány.
Počas pobytu Horacia v Bratislave mala široká verejnosť
možnosť obdivovať posledný model z dielne Pagani – Pagani
Huayra. Horacio veľmi ochotne pózoval a s chuťou rozdával
podpisy všetkým, ktorí prejavili záujem nezávisle na vekuJNajmladší
žiadateľ mal niečo viac ako 3 rokyJ
Pagani Huayra
Základ tvorí karbónovo – titánový monokok. Karoséria je tiež z
karbónu. Na zavesenie kolies sa používa špeciálny materiál AvionAl,
o 30% ľahší ako hliník. Pruženie si vzal na starosť švédsky
špecialista Öhlins a
Pirelli navrhlo špeciálne pneumatiky,
ktoré zvládajú v zákrutách priečne preťaženie 1,5 G.
Pagani Huayra je esenciou toho najlepšieho z automobilového
priemyslu. Základ tvorí karbónovo – titánový monokok. Karoséria je
tiež z karbónu. Na zavesenie kolies sa používa špeciálny materiál
AvionAl, o 30% ľahší ako hliník. Pruženie je od švédskej
špecializovanej firmy špecialista Öhlins a Pirelli navrhlo
špeciálne pneumatiky, ktoré zvládajú v zákrutách priečne preťaženie
1,5 G.