Jason Jennings
Odborník na vedenie ľudí, firemný rozvoj a inovácie.
Jason Jennings je inovátor, jeden z najúspešnejších a najplodnejších autorov na svete v oblasti vedenia ľudí. Základom jeho činnosti je pomáhať viesť ľudí a firmy tak, aby efektívne napĺňali svoj kreatívny a ekonomický potenciál. Svoju kariéru začal ako rozhlasový a televízny reportér, istý čas bol najmladším vlastníkom skupiny rozhlasových staníc v USA. Neskôr založil Jennings-McGlothlin & Company, spoločnosť, ktorá sa stala najväčšou poradenskou firmou pre médiá na svete. O jeho povestných programových a obchodných stratégiám sa tvrdí, že spôsobili revolúciu v mnohých odvetviach masmédií.
Precestoval celý svet, aby zozbieral materiál pre svoju knihu „It's Not the Big That Eat the Small - It's the Fast That Eat the Slow" („Nie veľký pohltí malého, ale rýchly pohltí pomalého“), ktorá sa stala míľnikom v jeho kariére. Už niekoľko týždňov od vydania sa zaradila medzi úspešné svetové bestsellery titulov Wall Street Journal, USA Today a New York Times. Dodnes bola preložená do 32 jazykov sveta, USA TODAY ju vyhlásili za jednu z 25 najvýznamnejších kníh roka. Vo svojom ďalšom bestselleri „Less Is More" (Menej je viac) zostavil Jason so svojím tímom rebríček desiatich najproduktívnejších firiem sveta. V ďalšej svojej knihe - „Think BIG - Act Small" (Rozmýšľaj vo veľkom, konaj v malom), zosumarizoval profily desiatich spoločností, ktoré ako jediné na svete dokázali bez vonkajšej pomoci každoročne zvyšovať tržby a zisk v dvojciferných číslach v období desiatich rokov. Tak, ako jeho predchádzajúce diela, aj tento titul sa zaradil do rebríčka bestsellerov. Jeho najnovšia kniha „Hit the Ground Running - A Manual for Leaders" odhaľuje taktické a strategické rozmýšľanie desiatich riaditeľov spoločností, ktoré vytvorili v období rokov 2000 - 2009 najpozoruhodnejšie ekonomické hodnoty. Naposledy sa Jennings zaoberal výskumom a zbieraním informácií pre svoju poslednú knihu (vydavateľstvo Penguin Putnam), „The Reinventors - How Extraordinary Companies Pursue Radical Continuous Change", ktorá vyšla koncom roka 2011. Odhaľuje v nej tajomstvá lídrov a organizácií, ktorým sa podarilo úspešne pretransformovať a adaptovať na nové podmienky v spoločnosti. Jennings a jeho spolupracovníci pred vyjdením tejto knihy preskúmali chod a fungovanie viac ako 120 000 spoločností.
Medzitým si Jennings našiel čas aj na spoluprácu so známym kardiológom Dr. Johnom Kennedym. V roku 2010 spolu napísali bestseller s tematikou zdravia a súčinnosti mysle a tela pod názvom „The 15 Minute Heart Cure -The Natural Way to Release Stress and Heal Your Heart in Fifteen minutes a Day" (15 minút pre srdce – prirodzená cesta ako uvoľniť stres a vyliečiť svoje srdce). Kritici jeho knihy označujú za „podložené výskumom, poskytujúce podrobný pohľad, šťavnato napísané, ľahko prístupné, originálne“, či „nedoceniteľný materiál pre každého, kto pôsobí vo svete podnikania". USA TODAY označili Jenningsa za jedného z troch najžiadanejších rečníkov sveta pre biznismenov, popri autoroch kníh „Good to Great" (Od dobrého k skvelému) a „In Search of Excellence" (Na ceste k výnimočnosti).
Keď práve necestuje po svete v rámci výskumu, dobrodružstva alebo nevystupuje na jednom zo svojich 80 rečníckych podujatí ročne, trávi Jennings čas so svojou rodinou, striedavo na polostrove Tiburon v San Franciskej zátoke v Kalifornii a na rodinnej chate pri malom jazere v štáte Michigan, kde žijú uprostred nespútanej prírody, plnej losov, medveďov, jeleňov, vlkov, či orlov.
Témy prednášok:
Ako vykročiť pravou nohou - objavy, ktoré umožňujú firmám, ich vodcom a zamestnancom rýchlo dosahovať výsledky
Päť tajomstiev najvýkonnejších spoločností sveta a ich vodcov