James Alexander
James Alexander je skutočne inovatívny a praktický zakladateľ firiem, podnikateľ a stratég.
James je spoluzakladateľom Zopa (www.zopa.com), výmennej webstránky ovenčenej mnohými cenami, kde sa ľudia stretávajú, aby si navzájom požičali peniaze. Do augusta 2007 bol generálnym riaditeľom pre Britániu a do septembra 2009 členom dozornej rady. Business 2.0 ocenil Zopa v septembri 2006 ako jednu z 11 spoločností, ktoré zmenia svet. CNet ju označil za internetovú inováciu roku 2006 a tiež za najlepšiu bankovú webstránku roku 2007. Zopa taktiež vyhrala "Webby Awards" v kategórii "Best Banking/Bill-Paying Site" za rok 2007 a „Best Financial Services site" za rok 2008. Bola ocenená „Banker Award" za najlepší internetový projekt roku 2007, CNet ju v roku 2007 označil za najlepšiu technologickú inováciu v oblasti finančných služieb a najnovšie bola vyznamenaná od Retail Banker International's Global ako "najohrozujúcejší nebankový konkurent".
James je momentálne poverencom a riaditeľom Green Thing (www.dothegreenthing.com), viackrát ocenenej organizácie pôsobiacej v treťom sektore, ktorá inšpiruje ľudí, aby žili zelenší život pomocou filozofie "kreativitou proti globálnemu oteplovaniu". James taktiež pracuje pre špičkovú konzultačnú agentúru zaoberajúcu sa rastom a inováciami The Foundation, medzi ktorej zákazníkov patria napríklad M&S, HSBC a O2. Je tiež poverencom Royal Society of the Protection to Birds (Kráľovská Spoločnosť pre Ochranu Vtákov) a poradcom MyBnk.com, Walkit.com, mo.jo, LeapAnywhere.com, Kubera Money a ClearlySo.com a patrónom Martina Firrella.
Pred svojím pôsobením v Zopa bol James riaditeľom pre stratégiu v Egg, spoločnosti, ktorá je celosvetovým lídrom v digitálnom bankovníctve. Jeho nástup na túto pozíciu mu umožnil uskutočniť nové projekty - spustiť digitálnu televíziu Egg, mobilné služby a taktiež ako prvá a najúspešnejšia v Británii spustila spoločnosť Egg službu tzv. "account aggregation". Ako riaditeľ pre stratégiu pôsobil v Egg-u počas veľmi úspešného obdobia rastu a zvýšenia ziskovosti v Británii a viedol trhový prieskum ohľadom vstupu Egg-u na americký trh, čo sa neskôr ukázalo ako prelomový krok. Po opustení Egg-u sa James stal zakladajúcim členom tímu, ktorý identifikoval tzv. Freeforming - silný komerčný trend najbližších 20 rokov. Pred Egg-om pracoval James v LEK Consulting, kde vyvinul business case pre internetovú banku Smile. Počas tohto obdobia James viedol tiež fundraising a plánovanie podnikateľských aktivít pre Thames 21, charitatívnu organizáciu, ktorá v spolupráci s lokálnymi komunitami vytvára čisté, bezpečné a dlhodobo udržateľné vodné plochy v Londýne.
James je držiteľom MBA od INSEAD a titulu s vyznamenaním na University College v Londýne. Voľný čas rád trávi s rodinou alebo pozorovaním vtákov. V roku 1990 pomohol v rámci expedície na Svätý Tomáš a Princov ostrov znovuobjaviť 3 druhy vtákov, ktoré boli v tej dobe mnohými už považované za vyhynuté.
Témy prednášok:
Možnosti rastu v turbulentných časoch
Udržateľnosť - kreativita ako nutný komponent podnikania
Zopa - sociálne pôžičky
Inovácia v privátnych bankových službách
Podnikanie, skúsenosti so zakladaním firiem, inšpirácia
Web 2.0 a internet
Rozvoj stratégií