Magnus Lindkvist
Futurológ, rečník, riaditeľ Trendspotting and Future Thinking School of Business v Štokholme. Člen TED - svetového fóra určujúceho trendy, šéf Pattern Recognition.
Magnus Lindkvist, TOP 10 spíker (2014), je jedným z najžiadanejších, ale tiež najoriginálnejších európskych konferenčných rečníkov.
Často začína svoje prejavy groteskou, alebo ich ukončí hrou na ukulele. Svojím nadhľadom, múdrosťou a podloženým výskumom prináša do podnikania zaujímavé inovácie. Manažérsky konzultant a okrem toho aj režisér Magnus Lindkvist dokáže obdivuhodne spájať faktory kvantitatívneho podnikania s vizionárskym umením budúcnosti.
Prezentácie Magnusa Lindkvista sú postavené na jednoduchej myšlienke, že zajtrajšok bude takmer taký istý, ako je dnešok. Je to tradičná pravda, ktorú však dynamická súčasná situácia úplne mení.
Zatiaľ čo náš mozog premýšľa lineárne, my žijeme v náročných a rušných časoch, keď potrebujeme naplno zapojiť našu predstavivosť, aby sme sa mohli pripraviť na možnosti a výzvy, čakajúce hneď za rohom. Lindkvistove prezentácie sa zameriavajú najmä na pozdvihnutie 'kreatívnych' zákazníkov, ako sú dnes bloggeri a tweeteri. Je presvedčený, že spoločnosti musia svojim zákazníkom ponúknuť určitú činnosť: musia reagovať na princíp 'zisku' za 'snahu.'
Ak spoločnosť vytvorí napríklad inovatívnu kampaň alebo nové nápady na zlepšenie svojich služieb, získa odmenu - či už v podobe zviditeľnenia alebo financií (v lepšom prípade oboch).
Ako človek, ktorý sleduje trendy, Lindkvist predpovedal, že naše deti si užijú lacnejšiu a efektívnejšiu energiu.
Tiež sa domnieva, že súčasný strach z nedostatku ropy nie je ničím iným, ako bežným príkladom pesimizmu na prelome storočí. Predstavuje genetických inžinierov, ktorí vyvíjajú potenciálne riešenie tohto problému pomocou využitia baktérií na vytvorenie vysoko-oktánových kvapôčok nafty.
Magnus Lindkvist do svojich prezentácií brilantne zapája príklady z reálneho života, aby ešte názornejšie poukázal na veci, ktoré nás čakajú. Na podujatí londýnskeho Business Fore, ktoré sa zaoberalo dlhodobými riešeniami vo svete podnikania, Linkdkvist pripomenul, že zatiaľ čo 20. storočie bolo o vytrieďovaní zásob, 21. storočie by malo byť o vytrieďovaní požiadaviek.
Myslí si, že tí, ktorí vytvárajú najväčšie hodnoty v dnešnom výnosnom prostredí, zároveň pomôžu svojím zákazníkom nájsť presne to, čo hľadajú, v čo možno najkratšom čase a za čo najnižšiu možnú cenu. Nie je preto prekvapujúce, že jedna zo spoločností, ktorá je v tejto stratégii najúspešnejšia, je v súčasnosti aj najväčšia na svete - Google.
Presvedčivý náhľad spojený s precíznym vypracovaním a prezentáciou robia z Magnusa Lindkvista jedného z najpopulárnejších a najžiadanejších rečníkov v prostredí európskych rečníkov. Podľa jeho vlastných slov, jeho prezentácie majú vyvolať to potrebné „aaah a oooh!" Je dokonalým moderátorom pre akýkoľvek druh konferencie a postará sa o to, že všetci poslucháči budú odchádzať z jeho prezentácie s dobrou náladou, podnietení a inšpirovaní.
Témy prednášok:
- The World and Your Industry: Portrait of a Bright Future
- Trendspotting and Future-thinking
- Future Possibilities and Possible Futures
- Darwinnovation
- The Attack of the Unexpected
Video:
When the future begins
Why small ideas matter