Mark Sanborn
Mark Sanborn CSP, CPAE, je riaditeľom firmy Sanborn & Associates, Inc., ideovej dielne, ktorej poslaním je vychovávať lídrov v podnikaní a v osobnom živote. Mark je autorom medzinárodných bestsellerov a kapacita vo vedení ľudí, teambuildingu, v oblasti služieb zákazníkom a v manažmente zmien.
Mark Sanborn s vyznamenaním vyštudoval univerzitu v Ohio. V rokoch 1978 - 79 slúžil ako národný vedúci FFA, organizácie mladých s členskou základňou s 500 tisíc členmi. Okrem toho, že je vzdelávateľom v podnikateľskej oblasti a tiež autorom kníh, je Mark stále aj aktívnym lídrom. V nedávnej minulosti pôsobil ako riaditeľ združenia rečníkov „National Speakers Association". Mark je držiteľom certifikátu Certified Speaking Professional od National Speakers Association (NSA) a bol prijatý do siene slávy rečníkov. Nedávno bol za svoj výnimočný prínos rečníckej profesii poctený cenou Cavett Award, najvyšším ocenením, ktoré NSA udeľuje svojím členom. Mark patrí tiež do exkluzívneho „Speakers Roundtable" (okrúhly stôl rečníkov), ktorého členmi sú 20 najlepší rečníci Ameriky.
Mark Sanborn je autorom siedmych kníh, vrátane „TeamBuilt: Making Teamwork Work," „Sanborn on Success" a „Upgrade: Proven Strategies for Dramatically Increasing Personal and Professional Success." Markova kniha „The Fred Factor: How Passion in Your Work and Life Can Make the Ordinary Extraordinary" sa stala medzinárodným bestsellerom a jeho novinka, „You Don't Need a Title to be a Leader," už stihla ovplyvniť trendy vo vedení ľudí na každej úrovni.
Produkoval a objavil sa v 20 videách a mnohých inštruktážnych nahrávkach. Jeho séria videí „Team Building: How to Motivate and Manage People" sa vyšplhala na druhé miesto v rebríčku najpredávanejších náučných video sérií v USA. Markov zoznam klientov obsahuje vyše 1 500 spoločností, medzi inými Capital One, Costco, Enterprise Rent-a-Car, FedEx, Harley-Davidson, Hewlett Packard, Key Bank, KPMG, Morton's of Chicago, Motorola, New York Life, RE/MAX, ServiceMaster, Time Warner, Upsher-Smith, U.S. Dept. of the Interior, USPS, Wachovia a Washington Mutual.
„Všetci vieme, o koľko sme sa zlepšili," vraví Mark, „ale nikto z nás nevie, o koľko sa ešte zlepšiť môže. Jedna z najvzrušujúcejších príležitostí, ktorá sa nám naskytuje každý deň, je rozvíjať svoj potenciál." Mark Sanborn apeluje touto výzvou na svoje publikum a poskytuje perspektívu, ktorá jeho poslucháčom umožňuje žiť výnimočným spôsobom.
Mark Sanborn mal svoj prvý prejav vo veku 10 rokov na rečníckej súťaži mládežníckej organizácie 4-H. Keďže sa mu vôbec nedarilo a v hodnotení dopadol mizerne, rozhodol sa skúsiť to znova. Po tomto zážitku rečneniu celkom prepadol. Verejné prejavy sa stali jeho vášňou a neskôr aj zamestnaním. Popri štúdiu na Ohio State University si Mark privyrábal ako zabávač a rečník. Po skončení školy zastával pozície senior account manažéra, regionálneho manažéra a vydavateľa v časopisovej branži. Mark Sanborn sa začal venovať profesionálnemu rečneniu na plný úväzok v roku 1986. Keď sa raz Marka spýtali, aký epitaf by si prial, povedal „Malcolm Forbes si vyžiadal nápis na náhrobnom kameni „Pokým žil, žil." Ja by som to rád doviedol ďalej. Trúfam si dúfať, že ako výsledok môjho života, práce a vzťahov, na mojom pomníku raz bude stáť : „Pokým žil, žil. Pokým žil, miloval. Keďže miloval, slúžil. A keď slúžil, viedol."
Žije v blízkosti Denveru v Colorade so svojou ženou Darlou a synmi Hunterom a Jacksonom. Mark je zapáleným vyznávačom alpského lyžovania a taktiež potápačom a motocyklistom.
Témy prednášok:
The Fred Factor: Ako môžete zanietením pre svoju prácu a osobný život, zmeniť veci z obyčajných na neobyčajné
You Don't Need a Title to be a Leader: Ako môže ktokoľvek, kdekoľvek spôsobiť pozitívnu zmenu
The Encore Effect: Ako podávať mimoriadne výkony, nech robíte čokoľvek
Prispôsobené prejavy: Na základe vašich cieľov vie Mark upraviť existujúci program tak, aby pasoval pre vaše podujatie